Danmarks Filatelist Forbund

The Danish Philatelic Federation

Priorparken 860 2605 Brøndby Tlf.32 50 18 86 Giro 934 0106

    danfil@danfil.dk · http://www.danfil.dk

DFF frimærkesalg - Frimærker og postkort

På den her side finder du vejledning til:

Generelt   Registrering   Min konto  Købe  Sælge 

Generelt:

Velkommen!

Du kan søge efter emner på hjemmesiden eller søge efter emner under kategorier. For at købe eller sælge skal du have være registreret som bruger. For at logge ind eller oprette dig som ny bruger, skal du klikke på linket "Min konto" eller ”Registrering” i øverste menu linje på forsiden.

 

Fast pris - En fast pris tillader ikke bud under den af sælger fastsatte pris. Sælger bestemmer selv prisen for hvert af sit materiale. Alle oprettede brugere kan købe. 

Auktion - En auktion har en mindste pris fastsat af sælger. Mindste prisen kan ikke underbydes, men kan kun overbydes.

Køb nu - En auktion kan afsluttes med det samme ved at trykke på Køb nu prisen. Ikke alle auktioner her en Køb nu pris.

Du kan finde vejledning i, hvordan du køber og sælger under ”Købe” og ”Sælge”.

Søgning - Der er to måder at søge efter materiale på, Basis søgning og Avanceret søgning.

 

Basis søgning - Tilgængelig fra både hjemmeside og browser.

                        - Indtast enten søgeord, emne eller brugernavn.

                        - Vælg passende søgeparametre

                        - Emnets titel.

 - Emnenummer.

 - Bruger

 - Klik på ”Søg” knappen.

 

Avanceret søgning – Tilgængelig ved at klikke på ”Avanceret søgning” knappen på hjemmesiden.

 

Følgende muligheder er tilgængelige ved Avanceret søgning:

 

                      - Find gemt søgning – brug en tidligere indtastet søgning.

                      - Kategori – Vælg en bestemt kategori eller ”Alle kategorier”.

                      - Søg – Indtast søgeord eller emne. For at søge titel eller beskrivelse klik på passende boks.

Følgende muligheder er tilgængelige ved søgning med søgeord:

                        - Alle disse ord.

- Et af disse ord.

- Nøjagtigt disse ord.

                       Emnets opholdssted – Bruges til at søge på hvor emnet befinder sig (By/ Land).

- Afgræns din søgning – Forfin søgning. Reducer antallet af søgeresultater ved at opsætte specifikke søgemuligheder:

                       - Prisområde.

- Startdato.

- Slutdato.

- Ord som skal udelukkes.

- Fuldført.

- Kun fastpris.

- Udelukkende med billeder.

                      - Vis format     – Hvordan du organiserer de emner din søgning viser:

                                               - Emner der slutter først – Emner med kortest tid tilbage, inden de udløber.

- Emner der slutter sidst – Emner med længst tid tilbage, inden de udløber.

- Nyeste salgsemner først – Salgsemner med seneste startdato.

- Ældste emner først – Emner med sidste slutdato.

- Laveste pris først.

- Højeste pris først.

- Alfabetisk.

- Omvendt alfabetisk.

 

Tryk ”OK” for at aktivere avanceret søgning.

 

Registrering:

Trin 1 – Brugerinformation.

Trin 2 – Faktureringsinformation.

Trin 3 – Bekræft din konto.

Hvis nogle obligatoriske felter (Krævet) er ufuldstændigt udfyldt eller brugernavn allerede er i brug, vil du blive underrettet, når du indgiver registreringsoplysninger. Dette vil kræve, at du går tilbage og justerer dine oplysninger.

 

Bruger information – er de personlige data, du skal give for at registrere din konto.

 

Dit brugernavn kan du frit vælge. Det er ikke kun for at få adgang til hjemmesiden, men det er sådan du vil blive anerkendt og husket af andre brugere.

 

Indtast en gyldig e-mail adresse. Ligesom dit brugernavn, vil din e-mail adresse være unik for din konto. Denne e-mail vil blive brugt til at bekræfte din konto. Den samme e-mail adresse kan ikke anvendes til forskellige konti. Fortsæt med at angive dine oplysninger.

 

Følgende felter er obligatoriske:

                       - Fornavn.

- Efternavn.

- Adresse.

- By.

- Sted (Region).

- Land.

- Post nr.

- Telefonnummer

- Aftaler – Accept af betingelser og regler.

 

Følgende felter er valgfrie:

                       - Sælg.

                       - Firma.

- Arbejdstelefon.

 

Vælg nu en stærk adgangskode du skal bruge, når du logger ind på din konto. Husk at skelne mellem store og små bogstaver. De bedste passwords indeholder tal, store bogstaver og små bogstaver.

 

Bekræft din adgangskode. Ved at indtaste din adgangskode 2 gange, bekræfter du, at du har skrevet den korrekt.

 

Når dine brugeroplysninger er færdige, skal du klikke på ”Fortsæt” for at fortsætte til faktura information.

 

Faktura information – Hvis din faktura adresse er den samme, som de brugeroplysninger, du har angivet ved personlig data, kan du klikke på ”Kopi” knappen.

 

Følgende felter er obligatoriske:

                       - Fornavn.

- Efternavn.

- Adresse.

- By.

- Land.

- Sted (Region).

- Post nr.

- Telefonnummer.

- Aftaler – Accept af betingelser og regler.

 

Følgende felter er valgfrie:

                       - Firma.

- Arbejdstelefon.

 

 

Når formularen er færdig, klik på ”Registrer”.

 

Bekræft din konto – For at færdiggøre din registrering, skal du bruge bekræftelseskoden, der blev sendt til den e-mail adresse, du brugte ved registreringen.

 

Når du fremover skal logge in på ”Min konto” vil du blive bedt om at indtaste dit brugernavn eller din e-mail adresse, som du brugte ved registreringen.

 

Velkommen som bruger!

 

Min Konto:

Min konto er en liste over de muligheder, du har som bruger:

 

Salgslot som overvåges.

- Salgsemner der bydes på

- Salgsemner vundet.

- Succesfulde emer. 

- Ikke succesfulde emne. 

- Aktive salgsemner. 

- Skabeloner for salgsemner .

- Faktura køb. 

- Programsat – Salgsemner der er angivet med en bestemt startdato.

- Foretrukne – Angivelse af standarder til salgsemner.

- Afsendelse – Angivelse af leveringsmuligheder og priser.

- Faktura køb.

- Faktura salg – Tilføj betalingsoplysning.

- Min feedback – Feedback fra køber ved modtagelse af varen.  

- Giv feedback – Feedback fra dig ved modtagelse af varen.

- Kontodetaljer – Brugerinformation bl.a. indstillinger af e-mails og brugernavn. 

- Fakturadetaljer - Skyldige gebyrer til DFF.

- Offentlig profil – Oplysninger om dig selv (Kan ses af alle brugere).

 

Ændring af automatiske e-mails fra programmet

Min konto -> Kontodetaljer -> Ændre kontoinformationer


Købe:

Fastpris 

Alle salgsemner er enten fastpris eller auktion med mulighed for KØB NU.

Ønsker du at købe et emne til fastpris, skal du klikke på ”Køb nu” knappen. Herefter modtager du og sælger hver en e-mail med oplysninger om det købte emne, pris for emnet og e-mail adresse oplysninger til hinanden. Sælger skal herefter sende dig en faktura med oversigt over købte emne, salgspris, leveringsoplysninger og betalingsoplysninger.

Auktion

Ønsker du at byde på et emne med auktion, skal du klikke på "BYD" og indtaste dit maksimum bud. Buddet skal være højede end startprisen. Programmet vil herefter automatisk byde for dig indtil dit maksimun bud, hvis der kommer en anden byder. Du får en e-mail, hvis du bliver overbudt. Når auktionen er udløbet modtager du og sælger hver en e-mail med oplysninger om det købte emne, slutpris for emnet og e-mail adresse oplysningen til hinanden. Sælger skal herefter sende dig en faktura med oversigt over købte emne, salgspris, leveringsoplysninger og betalingsoplysninger.

 

Stil et spørgsmål til ejeren af dette emne

Her har du mulighed for at sende et spørgsmål eller en oplysning til sælger, uden at købe emnet.

 

Send oplysning om dette emne til en ven!

Her har du mulighed for at sende oplysninger om det aktuelle emne til en ven. Husk vedkommende skal være oprettet som bruger DFF Netsalg.

En rød figur til højre for sælgernummer signalerer, at du ved at klikke på denne kan se sælgers offentlige profil. 

 

Når du har modtaget dit emne(r) fra sælger, skal du give ham feedback som afslutning på handlen. Du kan først arkivere din faktura(er), når sælger inde på sin konto har registreret fakturaen som værende betalt.

 

Annullering af handel

En handel kan ikke annulleres i programmet. Når køber og sælger er enige om at annullere en handel, skal sælger og køber begge arkivere fakturaen direkte fremfor at danne den i programmet og behandle den. Herefter gives gensidig feedback f.eks. Neutral "Handel annulleret".

Der er ingen gebyr ved annullering af en handel.

 

Når du har købt

Vil du kontakte sælgeren igen, kan du gøre det ved at klikke på "Budoversigt" -> "Vundet" -> Klik på symbolet kuvert til højre for sælgers brugeralias.

 

Sælge:

Se eksempel nederst.

Når du har modtaget betaling for dit emne(r) fra køber, skal du inde på "Min konto" registrere faktura som værende betalt. Ellers kan køber ikke få fakturaen arkiveret og handlen lukket.

Oprette et salgsemne

 

Der er flere muligheder for at oprette et salgsemne og flere muligheder for at synliggøre sine salgsemner:

- Almindeligt salg eller auktion uden fremhævelser og placeret efter dato i kategorilisten.

- Fremhævet på hjemmesiden – Emnet fremtræder på forsiden.

- Fremhævet ved kategorien – Emnet bliver placeret øverst under den valgte kategori.

- Billedserie på hjemmesiden – Emnet bliver vist i gallerisektionen på forsiden.

- Top placering - En farvet fremhævelse vil få dit emne til at stå frem. 

- Fed tekst - Dit titel på emnet vil blive vist med fed skrift.

  

Vælger du at synliggøre dit emne ekstra med tilvalg af "Billedserie på hjemmesiden" eller "Fremhævet på hjemmesiden", skal du være opmærksom på følgende

Er der oprettet mere end 9 salgsemner i hver af de to kategorier, vil de rotere og blive vist skiftevis. Dit salgsemne vil derfor ikke være synligt konstant.

 

De fleste muligheder er gratis og andre koster et mindre beløb. Priser kan ses ved at klikke på ”Gebyrer” i den nederste menulinje på forsiden.

 

Følgende felter er obligatoriske:

- Kategori – Vælg den korrekte kategoriplacering til dit emne.

- Foretrukken valuta – Danske Kroner.

- Emnets opholdsted – Hvor emnet befinder sig (By/ land).

- Titel – Angivelse af AFA nr. eller anden overskrift.

- Antal – Antal der er til rådighed.

- Pris – fastpris i Danske Kroner (DKR.). Angiv kun hele tal.

- Slutdato – Her angives tidspunkt for hvornår du ønsker emnet begynder og udløber. 

  Emnet kan udbydes til salg mellem 3 - 14 dages varighed. Det er muligt at gensælge et emne 5gange, hvis det ikke bliver solgt.

  Følgende felter er valgfrie:

                        - PayPal email adresse – Mulighed for betaling via PayPal.

- Betalingsinstrukser – Betingelser f.eks. distributør.

- Forsendelsesrater – Forsendelsestyper og fragtpriser*. Det er ikke tilladt at tage ekspeditionsgebyr eksempelvis når flere lot kan sendes sammen.

- Detaljeret beskrivelse – SKAL angive, om muligt, AFA nr. og om emnet er stemplet, hængslet, ustemplet eller postfrisk.

  For postkort skal der, om muligt, angives postsendt eller ikke-postsendt og udgivelsesår samt om eventuelle mangler ved kortet.

- Startdato – Hvis du ønsker dit salgsemne skal starte på et bestemt tidspunkt.

- Automatisk gensalg – Hvis dit emne ikke bliver solgt og ønskes automatisk forsøgt solgt igen.

- Stil på hit-tælleren – Synliggøre antal besøg på emnet.

- Fremhævet på hjemmesiden – Emnet fremtræder på forsiden.

- Fremhævet ved kategorien – Emnet bliver placeret øverst under den valgte kategori.

- Billedserie på hjemmesiden – Emnet bliver vist i gallerisektionen på forsiden.

- Top placering - En farvet fremhævelse vil få dit emne til stå frem. 

- Fed tekst - Dit titel på emnet vil blive vist med fed skrift. 

 - Indsæt billede. Format skal være JPEG eller GIF. Max størrelse på fil er 600.000 bytes (600 KB). Billedkvalitet betyder meget, når du skal sælge dit emne. Derfor anbefaler DFF, at du scanner med mindst 300 dpi til enkelt mærker. A4 plancher, forsendelser og postkort anbefales til 300 dpi. Når du har scannet dit emne, kan du højre klikke på filen og under fanebladet Egenskaber, kan du se størrelsen på filen. Er størrelsen under 600.000 bytes, betyder det, at du kan prøve at scanne dit emne i en større dpi f.eks 600. Skarpheden og størrelsen på dit billede, afhænger af hvordan du har scannet dit emne ind. Der er mulighed for op til 5 billeder til hvert emne.


 

                      Oploade et billede til din salgsemne:

                                       Trin 1: Klik ”Gennemse”.

                                       Trin 2: Lokaliser billedet på din computer.

                                       Trin 3: Vælg filnavn.

                                       Trin 4: Marker filnavn og klik ”Åben”.

 

                      For at slette eller erstatte et billede:

                                        Trin 1: Klik på ”Slette” knappen.

                                        Trin 2: Klik ”Gennemse”.

                                        Trin 3: Lokaliser billedet på din computer.

                                        Trin 4: Vælg filnavn.

                                        Trin 5: Marker filnavn og klik ”Åben”.

 

 

Dine billeder vil blive listet i den rækkefølge, du oploader dem. Men du kan ændre rækkefølgen på dem ved at klikke på tallene i venstre side.

 

Redigering af et salgsemne:

                                         Trin 1: Klik på ”Min konto” knappen.

                                         Trin 2: Klik i venstre menu på ”Aktiv” under overskriften ”Salgsemne”.

                                         Trin 3: Find den eller de aktuelle salgsemne.

                                         Trin 4: Marker salgsemnet med et kryds i det tomme felt.

                                         Trin 5: Klik på ”Rediger salgsemne”.

                                         Trin 6: Foretag dine ændringer og klik på ”Gem ændringer”.

 

Sletning af et salgsemne

                                         Trin 1: Klik på ”Min konto” knappen.

                                         Trin 2: Klik i venstre menu på ”Aktiv” under overskriften ”Salgsemne”.

                                         Trin 3: Find den eller de aktuelle salgsemner.

                                         Trin 4: Marker salgsemnet med et kryds i det tomme felt.

                                         Trin 5: Klik på ”Slut tidlig”.

                                         Trin 6: Der kommer et vindue op på skærmen. Klik på ”OK”.

 

Når du har solgt

Programmet danner en faktura, når du har solgt et emne. Fakturaen skal du selv redigere ved bl.a. at indtaste konto oplysninger i feltet "Comments".

Du kan også redigere f.eks. portoen ved at taste på Credit.

Vil du kontakte køberen igen, kan du gøre det ved at klikke på "Salgsemne" -> "Succesfuld" -> Klik på symbolet kuvert til højre for købers brugeralias.

Eksempel på hvordan du opretter et salgsemne:

Du bliver guidet gennem oprettelsen på skærmen, og hvis du glemmer at ufylde et felt, så bliver du automatisk gjort opmærksom på det med det samme.

Når du har scannet dine emner ind, klikker du på sælg oppe til højre ovenover den blå bjælke.

Derefter begynder trin 1 ud af 4.

Trin 1: Begynd med at vælge den rigtige kategori til det du vil sælge.

Trin 2: Vælg om du vil sætte til emne til salg som auktion eller fastpris. Vælger du auktion skal du vælge en minimumspris (Mindst 10 Kr.). Du kan samtidig til vælge en "KØB  NU" pris.  

          Herefter skal du udfylde feltet med emnets opholdssted skriv f.eks. ”Din hjemby” eller ”på adressen”

Klik herefter på næste >

Trin 3: Udfyld felterne et ad gangen:

           Titel: Land + AFA nummer eller anden relevant tekst.

           Antal: Hvor mange styk du har til rådighed.

           Pris: Din pris uden fragt.

           Accepter betalinger med PayPal: Udfyldes kun hvis du bruger Paypal.

           Betalingsinstrukser: Kort beskrivelse af hvordan du afvikler handlen med køber. Om du modtager checks, kontooverførsel, hvordan du sender varen og forhold omkring returret.

           Forsendelsesrater: Din pris for at sende varen og hvilke muligheder køber har.

           Detaljeret beskrivelse: SKAL udfyldes med katalognummer og om frimærket er postfrisk, ustemplet eller stemplet. Samt en beskrivelse af kvalitet. Er objektet behæftet med fejl eller mangler SKAL det fremgå af beskrivelsen også selv om disse kan ses på skanning.

Klik på næste >

Trin 4: Udfyld felterne et ad gangen:

          Startdato: Angiv startdato for dit salg, eller lad det stå tomt så dit salg begynder med det

          samme.

          Varighed af emne: Angiv antal dage dit emne skal være til salg. Bliver det solgt inden, så forsvinder det automatisk.

          Automatisk gensalg: Tryk på feltet, hvis du ønsker at have mulighed for at sætte dit salg igen uden at  skal udfylde ovenstående salgsformular.

          Stil på hit-tælleren: Tæller kommer til at være synlig under dit emne, så du kan se hvor mange, som har kigget på dit emne.

          Fremhævet tilvalg: Forskellige muligheder for at fremhæve dit salgsemne.

          Indsæt billede: Klik på Gennemse -> Herefter finder du din fil med foto på din computer.

Klik på næste >

Sidste side: Læs teksten igennem og tryk nederst på ”Indsæt emne!”

           Du får automatisk en e-mail, der bekræfter din oprettelse af et salgsemne.

           Bliver dit emne solgt får du automatisk en e-mail med kontakt oplysninger til køberen.

           Bliver dit emne ikke solgt, får du automatisk en e-mail, når det er udløbet.

 

Med venlig hilsen

DFF Netsalg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7/21/2017 6:31:23 AM  Kontakt  |   Betingelser  |   Fortrolighedspolitik  |   Om os  |   Gebyrer
Copyright © 2017 DFF Auktion. Alle rettigheder reserveret. Ingen del af denne hjemmeside må gengives på nogen måde, eller på nogen måde uden skriftlig tilladelse af DFF Auktion.

Powered By RainWorx Software